Československý noir

20.7.2023

Československý noir

V tradiční sekci představující vybrané československé filmové a televizní tituly s noirovými aspekty se můžete těšit na dobově poplatný dobrodružně-psychologický snímek Karla Kachyni Král Šumavy (1959), v němž nováček v řadách pohraniční stráže pátrá v záludných šumavských hvozdech pátrá po tajemném pašerákovi. Protipohled v podobě minisérie Davida Ondříčka nabídneme v sekci Zvláštní uvedení. Režisér Milan Vošmik, proslulý dětskými a rodinnými filmy s krimi zápletkou, ve Zlém pondělí (1960) zachycuje vyrovnávání se tří devítiletých chlapců s tíhou svědomí poté, co se jejich spolužákovi stala tragická nehoda. Psychologické drama ze slovenského soudního prostředí spojené s případem znásilnění a vraždy dívky nabízí Případ pro obhájce (1964) Martina Hollého ml., jehož temnou Baladu o sedmi oběšených jsme uvedli v loňském roce. Celovečerní debut režisérky Drahomíry Vihanové Zabitá neděle (1969) o jednom dni v životě poručíka Arnošta disponuje atmosférou úzkosti, kterou zesiluje vědomí, že film vstoupil do distribuce až o více než 20 let později a režisérce byla znemožněna práce v hraném filmu. Sekci uzavírá televizní Konfrontace (1971) Jiřího Sequense st., adaptace románu Zelenooká stvůra Patricka Quentina, ve které protagonista musí sám pátrat po vrahovi, aby ze sebe sňal podezření.

Veronika Zýková

Partneři

Tento web používá k poskytování informací a analýze návštěvnosti soubory cookies. Jeho prohlížením s tím souhlasíte.

více souhlasím